Şebeke yok veya sinyal zayıf sorunu

whisperr

Yeni üye
11 Tem 2019
1
0
1
istanbul
  • Telefonunuzun şebeke yok veya sinyal zayıf uyarısı vermesinin sebebini ve bunu nasıl düzelteceğinizi öğrenin.

    Tüm OPPO akıllı telefonlar için geçerlidir.





    Şebeke yok, sinyal zayıf veya sinyal dengesiz uyarıları; telefon ayarlarından, konumlardan, SIM kartlardan, ColorOS sürümünden telefon yazılımından veya ağ sağlayıcınızdan kaynaklanabilir. Sorunları gidermek için şu adımları izleyin:

    * Telefonunuzda Şebeke Yok veya Aranıyor mesajı görüntülendiğinde, arama yapamazsınız, aranamazsınız veya Mobil veri ağı bağlantısını kullanamazsınız.Ancak Wi-Fi ağı ağ bağlantısı için kullanılabilir.



    Konumunuzu kontrol edin
    Operatörün şebeke kapsama alanı içinde olduğunuzdan emin olun, aksi takdirde telefonunuzun ağ ve iletişim sinyali alımı azalacak veya kesintiye uğrayacaktır.

    * Yurt dışına seyahat ediyorsanız, dolaşım planı satın aldığınızdan ve telefonunuzda Mobil veri ve dolaşım seçeneğini etkinleştirdiğinizden emin olun.



    Telefonunuzun kılıfını / kapağını çıkarın
    Varsa üçüncü taraf koruyucu telefon kılıfınızı çıkarın, çünkü bu tür kılıflar sinyal alımını engelleyebilir.



    Telefon ayarlarını kontrol edin
    [Ayarlar] > [Çift SIM ve mobil ağ] adımlarını izleyin, SIM kartınızın etkin olup olmadığını kontrol edin.

    Seçilen ağın yerel olarak kapsam dışı kalmasını önlemek için, [Ayarlar] > [Çift SIM ve mobil ağ] adımlarını izleyin ve [Tercih edilen ağ türü], seçeneğini [4G/3G/2G (Otomatik)] şeklinde ayarlayın.

    Bir VPN bağlantısı varsa bu bağlantıyı kesin.

    [Ayarlar] > [Çift SIM & Hücresel] > [SIM kart bilgileri] > [Erişim noktası adı], adımlarını izleyerek APN'yi varsayılan ayarlara döndürün.



    SIM kartı tekrar takın
    SIM kartı çıkarın, hasar görüp görmediğini kontrol edin. Yongayı temizleyin ve kartı tekrar takın. Sorunu çözüp çözmediğinizi görmek için telefonunuzda başka bir SIM kartı da deneyebilirsiniz.

    * SIM kart ciddi bir şekilde aşınmışsa, manyetikliği gitmişse veya hasar görmüşse, telefonunuz şebekeleri ve iletişim sinyallerini alamaz. Bu durumda operatörden yeni bir SIM kart almanız gerekir.

    * Telefonunuzla 4G ağına bağlanamıyorsanız, önce SIM kartınızın 4G destekli olup olmadığını kontrol edin.



    Telefonunuzu yeniden başlatın
    Uçak modu özelliğini açın, 8 saniye bekleyin ve ardından bu özelliği tekrar kapatarak telefonunuzun ağ ve iletişim sinyallerini otomatik olarak almasına izin verin.

    OPPO telefonunuzu yeniden başlatın veya yeniden başlatmaya zorlayın.



    Yazılım sürümünü bulun ve güncelleyin
    [Ayarlar] > [Sistem güncellemeleri], adımlarını izleyin ve telefonunuzu en son sürüme güncelleyin.



    OPPO telefonunuzu fabrika ayarlarına sıfırlayın
    İlk olarak telefonunuzdaki tüm verileri yedekleyin ve aktarın , ardında [Ayarlar] > [Ek ayarlar] > [Yedekle ve sıfırla] > [Fabrika ayarlarına sıfırla], adımlarını izleyerek OPPO telefonunuzu başlangıç haline ve ayarlarına geri döndürün.



    Operatörünüze başvurun
    Ağ kesintisinin operatör sorunlarından kaynaklanıp kaynaklanmadığını kontrol etmek için operatörünüze başvurun:

    Hesabınızın etkin, açık ve sınırsız olduğunu doğrulayın.

    Bölgenizde geçici şebeke arızaları ve kesintilerinin olmadığından emin olun.

    Operatörün ağ ve iletişim servislerinin meşgul olmadığından emin olun.

    Ağ kapsama alanlarının bazıları 4G şebekesini desteklemez. Singapur ve Tayvan gibi bazı ülkelerde ise 2G hizmeti durdurulduğu için, bu hizmet kullanılamamaktadır.





    * Resimler, ayarlar ve yollar telefonunuzunkilerden farklı olabilir, ancak bu durum bu maddedeki açıklamayı etkilememektedir.
 
Konuyu başlatan Benzer konular Forum Cevaplar Tarih
Admin Oppo'dan Haberler 0

Benzer konular


Konuyu Okuyan Kullanıcılar: (Üye: 0, Ziyaretçi: 1)